Premiéra „Banky“ v roli domácí arény Maple Leafs

This slideshow requires JavaScript.

Sbohem Air Canada Centre. Vítej Scotiabank Areno.

Kanadský bankovní gigant si ve středu odbyl svou premiéru v roli domácí arény Maple Leafs a červencová změna názvu arény je tak dokončena. Bankovní dům za dvacetiletá práva na název domácí arény Maple Leafs zaplatil celkovou částku 800 milionů dolarů. To z celého obchodu dělá nejdražší práva na jméno arény nejenom v Severní Americe, ale vůbec na celém světě.

Kromě samotného názvu arény se změnili také některé prvky v interiéru a také v exteriéru domácího stánku Toronta. Byla změněna kompletní grafika arény. Při zápasech Maple Leafs je kompletní interiér včetně například obrovského javorového listu uvnitř jumbotronu v modrých barvách. Při zápasech Toronta Raptors v NBA se zase celá aréna barví do červenočerné kombinace.

Nadnárodní korporace a bohaté firmy si mohou za své peníze koupit téměř cokoliv. Ale není jednoduché změnit název arény také v paměti fanoušků. Ti budou mít domácí halu Maple Leafs ještě dlouho spojenou s tradiční zkratkou ACC. Jak se s touto výzvou společnost Scotiabank vypořádá?

„Musíme si to v myslích zákazníků zasloužit, aby tak halu nazývali. Proč to chtějí nazývat Scotiabank Aréna nebo Scotia nebo Scotia Aréna? Budou to chtít tak nazývat když sem přijdou a zažijí to. A to je odlišené. Mají z toho lepší pocit. Venku na náměstí to je zábavné. V budově chceme být hodně interaktivní,“ řekl John Doig, ředitel marketingu společnosti Scotiabank.

„Časem si to jméno vysloužíte. Nemůžete si to vynutit. Když to nebudeme dělat správně, tak potom oni nebudou arénu takto nazývat,“ dodal.

K dalším změnám uvnitř arény se řadí přeměna luxusní restaurace Air Canada Club nad sedačkami v úrovni 100. Interiér by vyčištěný na beton a nahrazen kompletně nově vybudovanou restaurací s názvem Scotia Club se čtyř a šestimístnými lóžemi, kde mohou diváci sledovat zápas a zároveň mohou mít servírovanou večeři.

Několik vstupních prostorů bylo změněno tak, aby se usnadnil vstup do arény. Šedé hliníkové opláštění nad venkovními zdmi bylo nahrazeno černým opláštěním. A změny se dočkala také obrovská venkovní obrazovka na Maple Leaf Square.

„Je to více než jméno na straně budovy. Je to o zážitcích fanoušků uvnitř budovy, vně budovy nebo na cestě do budovy.

Na východní straně arény bude cedule „Scotiabank Arena“ měnit v noci barvu jako to dělá CN Tower. Na západní straně tam, kde je Maple Leaf Square je každé písmeno nápisu „Scotiabank Arena“ tvořeno vlastní obrazovkou, která bude doplňovat hlavní obrazovku nad vchodem do arény.

„Cokoliv co budeme moci nebude statické. Uděláme to živé a bude to dýchat. Pokud se stane v aréně něco impozantního tak to můžeme přehrát na písmenech. Pokud se stane ve městě něco pochmurného tak to můžete také reflektovat. Je to kompletně dynamické,“ vysvětloval Doig.

Předchozí název arény „Air Canada Centre“ byl viditelný téměř na všem. Odpadkové koše, koberce, na dveřích, na toaletách, na směrové signalizaci, na webových stránkách. Tady všude jsou změny nejzřetelnější.

„2700 řad sedaček v dolní části hlediště má dva konce. Každý z těchto konců má na sobě logo. A každé z těchto log musí být změněno na nové logo Scotiabank,“ řekl Nick Eaves, hlavní provozní ředitel MLSE.

„Je to nekončící řada prvků,“ dodal.

Prvky, které odkazovaly na minulost budovy a původní účel jako jsou zdi staré pošty, byly zachovány.

Do změn souvisejících s bezpečností se promítla také jarní tragédie s dodávkou na Yonge street. Město a společnosti MLSE a Scotiabank zkoumají možnosti zabezpečení, které budou o něco hezčí než současné otlučené betonové zátarasy a ulice blokující popelářské vozy, které nyní „ochraňují“ tisícové návštěvy na Maple Leaf Square.

Pro Scotiabank jsou práva na název domácí arény Maple Leafs obrovskou výhrou. Je to další krok v desetiletém procesu, ve kterém se třetí největší banka Kanady pokusila stát se synonymem pro hokej. Banka už dříve uzavřela s NHL 11 leté partnerství, které bylo nedávno obnoveno až do roku 2022. Je zároveň hlavním sponzorem ženského hokeje a nižších soutěží.

Scotiabank Aréna je za svou historii nejvyužívanější halou v Kanadě a třetí nejvyužívanější halou v celé Severní Americe za Madison Square Garden a Barclays Center v New Yorku. Patří také mezi top 10 nevyužívanějších hal na celém světě. Podle serveru Buzzfeed byla dřívější Air Canada Centre nejčastějším místem na Instagamu z celé Kanady.

„Před dvaceti lety tady nic nebylo. Nyní je tady srdce města. Tohle místo je cílem. Je to živé místo, kde chcete být,“ řekl Doig.

Společnost Air Canada sice ztratila práva na název arény, ale zůstává oficiální aerolinkou Maple Leafs a Raptors.

„Díváme se na to, jako na pokračující partnerství s Maple Leafs a Raptors. Jsme potěšeni. Jsme hrdi na 20 leté období, kdy hala nesla náš název,“ řekl Andy Shibata, generální ředitel pro značku ve společnosti Air Canada.

Kromě haly v Torontu nese název Scotiabank také hala v Calgary (Scotiabank Saddledome) a v Halifaxu (Scotiabank Centre).

Pro Toronto společnost Scotiabank zvažovala oživení jména „Gardens“, ale výzkum ukázal, že by to mohlo být polarizující. Pro jednu části lidi by znamenalo návrat názvu „Gardens“ něco krásného. Byla ale část lidí, kteří namítali, že Scotiabank nemá nic společného s názvem „Gardens“ a že si vezme přivlastní hodnotu někoho jiného.

„Když máte něco, co polarizuje, tak od toho dejte ruce pryč,“ řekl Doig.

Název se slovem „Gardens“ by samozřejmě mohl evokovat název původní haly Maple Leaf Gardens.

„Velké věci se dějí v aréně. Kanadský pohled je takový, že aréna je led. Z evropského pohledu je aréna spojená s býčími zápasy, koncerty a fotbalovými zápasy. Bereme všeobecný význam slova aréna.“

Takž máme Scotiabank Arenu.

„Bude naším úkolem ukázat fanouškům, že jsme provedli některá vylepšení pro lepší zážitek, takže mohou arénu takto nazývat,“ dodal Doig.

Novým domovem hokejistů Maple Leafs tak je od včerejška „Banka“.

2 thoughts on “Premiéra „Banky“ v roli domácí arény Maple Leafs

  1. Název „Banka“..to si podle mě nezaslouží..banky a jejich poplatky a vychcanost jak z lidí dolovat peníze, to asi v podvědomí čeští fanoušci jen tak nepřebijí nebo teda aspoň já ne. Pro mě Scotia Arena….SBA…nebo prostě DOMA. Doma je doma 🙂

  2. Ahoj Štěpáne, mě nepřijdou banky „ti zlí“
    Třeba já mám svoji banku docela rád, díky ní bydlím 🙂

    A Scotia je prostě banka.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *