Bohužel je to tady. Týmy v NHL zavádí reklamy na dresech a Maple Leafs nejsou výjimkou.
Klub tak v úterý oznámil dohodu se společností Dairy Farmers of Ontario, která působí jako marketingová organizace a regulační orgán zastupuje více než 4 000 chovatelů mléka v Ontariu o umístnění loga společnost na dresech Maple Leafs v rámci „víceletého partnerství“.
Poprvé v historii NHL tak tradici čistých dresů přeruší opravdová komerční reklama. Už dříve se sice na dresech klubů objevovaly nášivky výrobců dresů jako byly společnosti CCM, Koho nebo Nike. Také v současné době „zdobí“ dres hráčů pod límcem na zádech nášivka společnosti Adidas. Nikdy ale nešlo o vyloženě sponzorské reklamy, tak jak je známe například z Evropy.
Už pro sezonu 2020-21 zavedla NHL loga sponzorů na helmách hráčů. Prvním takovým partnerem Maple Leafs byla bankovní společnost Scotiabank. Tu pro sezonu 2021-22 vystřídalo logo sociální sítě Tik Tok.
V letošní sezoně si tak budeme muset zvyknout na logo v podobě anglického slova Milk, které budou hráči nosit na pravé straně hrudi.
NHL schválila reklamy na dresech ve snaze navýšit klubové příjmy. Společně Dairy Farmers of Ontario má s Maple Leafs dlouhodobý vztah, takže toto partnerství asi dává smysl. Ani podoba loga není úplně špatná a navíc dodržuje klubové barvy.
Finanční podmínky této dohody nebyly zveřejněné. Kanadský odborník na prodej reklamního prostoru médiím Adam Seaborn říká, že celková hodnota transakce je v osmimístné částce. Jinými slovy se může jednat částku v hodnotě desítek milionů dolarů.
Nová nášivka na dresech Maple Leafs se objeví už v prvním přípravném zápase Toronta před novou sezonou proti Ottawě Senators.
Dodám ještě, že velikost loga se musí vejít do rozměrů 7,6cm krát 8,8cm.